Salı, Aralık 21

Reklam Analizi


REKLAMDA TESPİT EDİLEN RAHATSIZLIK


     Bu reklam filminde narsist kişilik bozukluğu bulgularına rastlanır. Narsisim; eşsizlik ve muhteşemlik duyguları içerisinde ben merkezcilik narsizim’in en belirgin özelliğidir. Omnipotant fanteziler barındırır. Kişi kendini begenmis, ukala ve kustahca tutumlar sergiler. Kendilerinin cok onemli, vazgeçilemez olduklari seklinde bir dusunce yapısına sahiplerdir. Halk arasinda "Buyuk daglari ben yarattim" denen tavirlar sergiler, gosterişci ve kendini metheden konusma ve davranislar sergilerler. Bu reklam filminde Ağaoğlunun reklamın başlarında Sinan Çetine sergilediği tutum da narsistçedir. Çetine öğüt verir ve böbürlenerek My Towerland hakkında bilgiler aktarmaya başlar. Ayrıca reklamın devamında da Narsist kişilik bozukluğu bulgularına raslamaya devam ederiz. “Eskiden lüksü yaşamak için saraylarda yaşamak lazımdı, şimdi lüksü Ataşehir’de yaşayın” söylemiyle yaptığı dairelerin saraylar kadar gösterişli, şaaşalı ve lüks olduğunu belirtir. Ayrıca kişilere bu evi satın aldıkatan sonra kral gibi yaşacaklarını vaadini verir. Yine reklam filminin son karesinde Ağaoğlu tarafından, Çetine söylenen “artık beni daha oynatmayın, yüzüm eskimesin” cümlesi de reklamda narsist kişilik bozukluğu bulgularının sıkça karşımıza çıktığının kanıtıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder