Salı, Aralık 21

Reklam Analizi


     Reklam bir evde geçmektedir. Bir adamı dişlerini fırçalarken görürüz, ardından aynada karısı belirir.Kadının elinde araba tamponu vardır ve kadın ıslakdır. Adam şaşırır ve kadına bağırarak sorar. Arabam nerdeeee?. Karısı arabayı göle düşürdüğünü söyler. Adam adeta kafayı yer, kıpkırmızı olur ve bağıra çağıra banyonun yolunu tutar. Saçını Head and Shoulders marka şampuan ile yıkar. O sinirli adam adeta bir meleğe dönüşmüştür. Son olarak da pack-shot görünür ve slogan devreye girer.


REKLAMDA TESPİT EDİLEN RAHATSIZLIK
  
      Bu reklam filminde borderline kişilik yapılanması bulgularına rastlıyoruz. Borderline kişilik bozukluğunu şöyle tanımlayabiliriz: Öfke ve dürtü kontrolü yoktur. İyi ya da kötü olarak ikili bir yapıda dünyaya yaklaşır. İyi ve kötü arasında gel gitler yaşar. Borderline kişilik bozukluğu; kontrolsüzce ortaya konan öfke tepkileri, ilişkilerde karşı tarafın ilgisini çekmek üzere yapılan manipulatif davranış, göz korkutmalar, zaman zaman gerçeklik algısının kaybı gibi özellikler gösteren bir kişilik yapılanmasıdır. İki temel dürtümüz olan cinsellik ve saldırganlık, sınır kişilik bozukluğunda denetlenemeyen şekilde ortaya çıkar. Kişi karmaşık, rastgele ilişkiler yaşar; öfke tepkileri ise kontrolsüz ve çiğdir.
     
     Bu reklam filminde ki erkek karakterde borderline kişilik yapılanması bulgularına rastlanır. Kadına karşı kaba bir davranış sergiler. Kontrolsüzce öfke tepkileri ortaya koyar ve saldırgan bir davranış sergiler. Kısaca, öfke tepkileri kontrolsüzdür. Ardından bayoya girer, saçlarını head&shoulder marka şampuanla yıkar ve ardından olaya daha makul ve mantıklı yaklaşan bir adam karakteri görürüz. Az önce çılgına dönen adam şimdi adeta sinirlerini aldırmışcasına melek gibidir. Kadına karşı daha nazik bir davranış sergilemektedir. Kadına karşı iki tutumu da sınırlardadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder